דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בן אדם... אוזן קשבת... - אז נפתחתי 

מאת    [ 13/09/2009 ]

מילים במאמר: 1002   [ נצפה 2287 פעמים ]

ד"ר יחיאל שרמן

מוקדש לפליטת שואה

ולגיסי יוסקה שריד השואה

 

משפט מדהים ומרגש ששמעתי "מבוגרת השואה" שסבלה רבות מעינויי הנאצים הנוראיים באדם במלחמת העולם השניה, בן אדם...אוזן קשבת... אז נפתחתי ,הכרתי רבים ממשפחתי ששהו זמן רב במחנות השמדה, בגטאות וסבלו קשות מהתנהגותם של "חיות אדם".

גיסי יוסקה שהה כשנה וחצי במחנה אושוויץ כנער צעיר, רבים ממקורביי לא נותרו בחיים לאחר השהייה במחנות הנוראיים שהוקמו "רק כדי להרוג, לשרוף ולהשמיד אנשים", העולם כולו שידע על הזוועות המתחוללות במקומות אלו, לא פצה פיו ואף לא הגיב שהרי מיליוני גיחות של מטוסי קרב חדרו לאירופה במלחמתם נגד הגרמנים הרעים אך מעולם... מעולם... לא הוטלה אף פצצה אחת על פסי הרכבות שהובילו לאושוויץ, בירקנאו, טרבלינקה או מיידנק.

הגדרות והשערים שנבנו במחנות ההשמדה מעולם לא נהרסו, אף פסי הרכבות שהובילו קרונות גדושי אנשים, נשים וטף מכל מדינות אירופה אל מחנות ההשמדה מעולם לא נפגעו.

כוחות הברית פלשו לאירופה ביוני 1944 נלחמו, התקדמו בניצחונם והפציצו במיליוני פצצות יעדים השייכים לגרמנים הנוראיים אך מעולם... לא שילבו פצצה אחת על שערי אושוויץ או על פסי הרכבת שהמשיכו להוביל מאות אלפים של יהודים אל המשרפות, המה בנות הברית כולם ידעו כי העשן המיתמר ממחנות ההשמדה הוא בעיקרו של גופות יהודים העולים במוקד השרפה. העשן שעלה ועלה ועלה... השמיימה לא השפיע על הטייסים, מפקדיהם ומנהיגיהם.

"רק באוקטובר 1944" החל המשלוח הנוראי של כחצי מיליון יהודים מהונגריה אל המשרפות שבמחנות ההשמדה, חצי אירופה נכבשה ע"י בנות הברית אך אין נוגעים בפסי הרכבת המובילים את יהודי הונגריה למחנות ההשמדה. כל המטוסים שטסו מעל פסי הרכבת ראו בבירור כיצד אוספים את היהודים ושולחים אותם למשרפות. שום תגובה מבנות הברית!

במוזיאון השואה באושוויץ קיימת מפה ענקית המראה את כל פסי הרכבת שנבנו באירופה מכל ארץ ועיר במיוחד אל מחנות ההשמדה לאושוויץ לבירקנאו ומיידנק. מפה זו הייתה גם במוזיאון השואה בוושינגטון שבארה"ב ושם מעל מפה ענקית זו כתוב משפט מדהים:

"מדוע לא הפצצנו את אושוויץ".

שואלים האמריקאים עכשיו... את עצמם. לא... לא... לא... קיבלנו מעולם תשובה מראשי העם האמריקאי הצרפתי או האנגלי על אכזריות זו.

 

חובה עלינו העם היהודי הבונה כאן מדינה לתפארת לבנות ביתר שאת ובעוצמה מירבית עם יותר טוב, איכותי ומצטיין בשפע תחומים.

 

הרי שנאת העמים ליהודים קיימת גם כיום במדינות ובארצות רבות. אחרת לא ניתן להבין התנהגותם של בנות הברית במלחמת העולם השניה במלחמה בה נהרגו לנו 6 מיליון מאחינו היהודים. פצצה על פסי הרכבת, הפגזת שערי אושוויץ בירקנאו ומיידנק הייתה מצילה אולי כמה מיליוני יהודים ובהם בוודאי מאות אלפי ילדים שנרצחו על לא אבל בכפם. "רצח עם רק בגלל היותם יהודים".

יוסקה גיסי ששרד את אושוויץ כילד במשך למעלה משנה הפגין כאן בארצנו שלנו רוח איתנה של התנדבות, שירת הוא במשך שנים רבות בפלמ"ח ובצה"ל. התנדב למשימות שונות ורבות. איש טוב. נעים הליכות. בעל חוש הומור. אדם נפלא. מנהיג לתפארת לכל חבריו, ידידיו ושכניו. וכמובן גיס ידיד, חבר ורע ואהוב על כל משפחתו שהקים. אנו משפחת שרמן שקיבלה אותו לתוכה בזרועות פתוחות שמחנו תמיד במחיצתו מתוך אהבה, יראה וכבוד. הוא יוסקה שריד השואה הפגין עשרות שנים בארצנו מה הוא טוב ואיכותי, כיצד אפשר לבנות חברות מתוך אהבה ולהקים משפחה מלוכדת ונפלאה. פנינה אחותי ,הילדים דודו ואסתי והנכדים.

כאמור שמעתי ברדיו שיחה מפליטת שואה שהפליאה בדיבורה הנהדר המרתק והמבהיל בעוצמתו לשאלתו של המנחה. מנין שאל הוא. מאין כוחות הנפש שלך להיפתח ולספר על כל עלילות הנאצים. את הסבל הנוראי שחוותה במחנות ההשמדה שהרי רוב הסובלים ששרדו את השואה לא היו פתוחים לסיפורים. כדי לא להחזירם לעולם החושך הנוראי.

זכירני שבביקורי עם תלמידים במחנות ההשמדה היו אתנו תמיד שרידי השואה שניסו להעביר לנו מהי שואה... שנאה... רצח עם... משרפות... עשן מיתמר...

וקונצרטים, מדי יום ראשון באושוויץ בירקנאו היו קונצרטים לעם הרוצח הנוראי וכל זאת כאשר העשן של המשרפות עולה מעלה מעלה... הרשע בלתי נסבל ולא מובן והיא פליטת השואה מדברת ומדברת ואנוכי מקשיב ובוכה מאזין לה ומזיל דמעה.

מאין האומץ שלך להיות פתוחה כל כך ולספר.שואל אותה המנחה...אומר לך מאין.

האיש ששוחח איתי העוזר לי ומסייע לנו פליטי השואה מקשיב לנו לכל בעיותינו הוא "בן אדם" אין כמוהו בעל אופי נפלא, אדם ישר, הגון ונהדר ותמיד תמיד כשאני צריכה משהו יש לו אוזן קשבת. כאשר השיחה היא עם אדם שיש לו אוזן קשבת אז לגביו אני נפתחת ומספרת ומתארת את כל הרשע שסבב אותנו בגרמניה הנוראית.

 

אסור... אסור... לנו לשכוח... חזרה היא מספר פעמים על משפט מפתח זה. צריכים אנו בגילנו וגם אם אנחנו כבר זקנות להמשיך עם ראש זקוף, להפגין עוצמה, יוזמות ומצויינות בכל מעשי ידנו. עלינו לחנך את ילדנו ונכדנו לזכור ולא לשכוח. לזכור כל הזמן שהיו רשעים נוראיים רק... רק... לפני 60 שנה בעולמנו. הרשעים הנוראיים ביותר בהיסטוריה שרצחו סתם כך במשרפות את היהודים רק בגלל היותם יהודים. והעולם כולו... כולו... וכולו... שתק. גם המנהיגים וגם האפיפיור נדם כולו.

 

 

יוסקה גיסי היקר והאהוב השכיל בכל חייו ליישם תפיסת עולמה של אישה נפלאה זו.

בכל עשייתו ועבודתו גילה אמביציה ונחישות כדי להצליח ולטפס על כל הר ולכבוש כל יעד... והכל... מתוך כבוד, הערכה, אהבה יופי ואסתטיקה. הוא לימדנו כי גם אם סבלנו- שהרי השואה הייתה הסבל הנוראי מאז ומתמיד מאז קיים העולם,

הרי עתה עלינו לבנות עם חדש ואיכותי זקוף קומה גאה ביהדותו. עם המשלב חוכמה ודעת מצויינות ואיכויות והכל מתוך אושר ושמחה. מתוך כבור והערכה לכל אדם מתוך פיתוח כישוריו ויכולתו של כל ילד תוך שילוב אכפתיות הקשבה וחיי חברה.

יוסקה שסבל כל כך בשואה היה בולט מאוד כמנהיג חברותי בין כל חבריו מאז הפלמ"ח ועד פטירתו. בכל דרכיו עם שכניו, ידידיו וחבריו בעבודתו במשרד החקלאות שם הפגין עוצמה והצטיין.

יוסקה "בוגר אושוויץ" הוכיח והבהיר לנו כי הוא היה בן אדם... ו"בעל אוזן קשבת" ולכן היה כל הזמן פתוח נפלא ואהוב על כולנו.

 

חובה על כל אחד מאתנו למצוא את הכלים המתאימים כדי להיות הכי טובים. עלינו להאמין בעצמנו ביכולתנו ובכישורינו. בייחודיות של כל אחד מאתנו. לפתח בעצמנו את נקודות האור והחוזק של כל אחד מאתנו כדי להיות מצויינים. שהרי החוכמה הייתה מאז ומתמיד הגורם המאפיין את העם היהודי, עלינו להמשיך במסורת זו, לפתח את המצויינות שבנו והכל מתוך זקיפות קומה, אושר שמחה ואהבה.

 

 

 

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב